W dużym uproszczeniu zawieszenie gwintowane umożliwia regulację
wysokości nadwozia. Bardziej zaawansowane typy takiego mechanizmu mają
jeszcze możliwość ustawienia sztywności zawieszenia. Dlatego czasem ten
typ zawieszenia określa się mianem regulowanego.
- Budowa zawieszenia gwintowanego jest dość prosta, bo składa się ono
z czterech zestawów resorujących. Każdy z nich to zespół, składający
się ze sprężyny i ustawionego w jej środku amortyzatora.Zawieszenie tego typu posiada nagwintowaną obudowę (stąd nazwa)
umożliwiającą regulację prześwitu samochodu. Jest to nagwintowany jest
korpus górnej części amortyzatora. Regulacja odbywa się przy pomocy
odpowiednich talerzy lub nakrętek, na których spoczywają sprężyny. Do
regulacji służy specjalny klucz, który wchodzi w skład zestawu.
Regulacja powinna odbywać się po podniesieniu samochodu na podnośniku
(przynajmniej tej strony, z której będzie przeprowadzona regulacja), bo
w zawieszenie obciążone masą auta można uszkodzić. Zawieszenie gwintowane poprawia trakcję samochodu. Mniejszy prześwit oznacza obniżenie środka ciężkości auta, co poprawia
jego przyczepność i prowadzenie. Ma to szczególne znaczenie podczas
szybkiej jazdy w zakrętach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz