poniedziałek, 2 września 2013

Zawieszenie gwintowane

W dużym uproszczeniu zawieszenie gwintowane umożliwia regulację wysokości nadwozia. Bardziej zaawansowane typy takiego mechanizmu mają jeszcze możliwość ustawienia sztywności zawieszenia. Dlatego czasem ten typ zawieszenia określa się mianem regulowanego.
- Budowa zawieszenia gwintowanego jest dość prosta, bo składa się ono z czterech zestawów resorujących. Każdy z nich to zespół, składający się ze sprężyny i ustawionego w jej środku amortyzatora.Zawieszenie tego typu posiada nagwintowaną obudowę (stąd nazwa) umożliwiającą regulację prześwitu samochodu. Jest to nagwintowany jest korpus górnej części amortyzatora. Regulacja odbywa się przy pomocy odpowiednich talerzy lub nakrętek, na których spoczywają sprężyny. Do regulacji służy specjalny klucz, który wchodzi w skład zestawu.
Regulacja powinna odbywać się po podniesieniu samochodu na podnośniku (przynajmniej tej strony, z której będzie przeprowadzona regulacja), bo w zawieszenie obciążone masą auta można uszkodzić. Zawieszenie gwintowane poprawia trakcję samochodu. Mniejszy prześwit oznacza obniżenie środka ciężkości auta, co poprawia jego przyczepność i prowadzenie. Ma to szczególne znaczenie podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz