3 grudnia 2007 Chrysler rozpoczął zbieranie zaliczek na trzecią
generację Challengera, której premiera odbyła się 6 lutego 2008 na Chicago Auto Show. Dwudrzwiowe nadwozie typu coupé oparte zostało na płycie podłogowej LC - była to skrócona konstrukcja LX znana z Chargera (od 2006), Magnum i Chryslera 300. Przy konstruowaniu Challengera trzeciej generacji wykorzystano wiele elementów pochodzących od Mercedesa: elementy przedniego zawieszenia pochodziły od W220, tylnego zaś od W210. Wszystkie egzemplarze rocznika 2008 wyposażone były w silnik Hemi V8 6,1 l o mocy 431 KM (317 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 569 Nm zblokowany z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, nosiły oznaczenie SRT8.
Na rynku kanadyjskim lokalni dilerzy Dodge'a oferowali także limitowaną
wersję Challenger 500 (tylko w 2008), cechowała się ona bogatszym i
bardziej spersonalizowanym wyposażeniem, powstało tylko 500 egzemplarzy. Łącznie wyprodukowano 7051 sztuk Challengera rocznik 2008, z tego 6400 trafiło na rynek USA, 500 do Kanady oraz 100 do Meksyku.
Produkcję limitowanej serii SRT8 z 2008 roku zakończono w lipcu 2009
roku. W sierpniu Dodge uruchomił pełną produkcję Challengera - do
sprzedaży trafiły cztery warianty modelu: SE, SRT8, R/T i SXT (tylko
Kanada). SRT8 w porównaniu z poprzednim rokiem został praktycznie
niezmieniony - dodano jedynie opcjonalną 6-biegową skrzynię manualną,
warianty SE i SXT oferowane był z silnikiem V6 3.5 o mocy 253 KM (186
kW), R/T zaś z V8 5.7 Hemi o mocy 375 KM (276 kW) i 5-biegowym automatem
lub 380 KM (280 kW) i 6-biegową przekładnią manualną.
Od rocznika 2010 zaprzestano używania 4-biegowej przekładni
automatycznej, została w całości wyparta przez 5-biegowy odpowiednik.
Rocznik 2011 w podstawowej wersji dostępny jest z nowym silnikiem V6 3.6
Pentastar o mocy 309 KM (227 kW). Wariant SRT otrzymał nowy silnik V8 6.4 Hemi o mocy 477 KM (350 kW). Moc V8 5.7 Hemi wzrosła do 384 KM (282 kW).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz