niedziela, 22 września 2013

Farboud GTS

Głównym materiałem stosowanym w budowie nadwozia był karbon. Zadbano również o bezpieczeństwo. Strefy zgniotu w tym samochodzie oprócz tego, że są wykonane z bardzo trwałych materiałów kompozytowych, to mają kształt tzw. plastra miodu. Taka budowa odznacza się bardzo dobrym pochłanianiem energii podczas uderzenia. Cała sylwetka GTS jest bardzo agresywna i nowoczesna. Oprócz prac na deskach kreślarskich prowadzono jeszcze bardzo dużo testów w tunelu aerodynamicznym. Dyfuzor z tyłu samochodu czy przedni część auta przyczyniają się do jak najmniejszego oporu powietrza.
    We wnętrzu auta panuje klimat, który jest coraz częściej spotykany. Oprócz nowatorskiej deski rozdzielczej, użyto do jej budowy materiałów charakteryzujących się efektownym wyglądem i małą masą. Jednogłośnie panuje karbon i aluminium.
    GTS napędzany jest przez motor o mocy 580 KM. Chłodzony cieczą silnik ma pojemność 2.8 litra. Wspomagany jest przez 2 turbosprężarki. Umieszczono go centralnie z tyłu, tuż za siedzeniami kierowcy i pasażera. Takie umieszczenie silnika gwarantuje bardzo dobry rozkład masy na obie osie. Napęd przenoszony jest na koła tylne poprzez 6 stopniową manualną skrzynię biegów. Pozwala to na rozpędzenie tego bolidu do setki w czasie 3,3 s. Prędkość maksymalna to 320 km/h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz