Głównym materiałem stosowanym w budowie nadwozia był karbon. Zadbano
również o bezpieczeństwo. Strefy zgniotu w tym samochodzie oprócz tego,
że są wykonane z bardzo trwałych materiałów kompozytowych, to mają
kształt tzw. plastra miodu. Taka budowa odznacza się bardzo dobrym
pochłanianiem energii podczas uderzenia. Cała sylwetka GTS jest bardzo
agresywna i nowoczesna. Oprócz prac na deskach kreślarskich prowadzono
jeszcze bardzo dużo testów w tunelu aerodynamicznym. Dyfuzor z tyłu
samochodu czy przedni część auta przyczyniają się do jak najmniejszego
oporu powietrza.
We wnętrzu auta panuje klimat, który jest coraz częściej spotykany.
Oprócz nowatorskiej deski rozdzielczej, użyto do jej budowy materiałów
charakteryzujących się efektownym wyglądem i małą masą. Jednogłośnie
panuje karbon i aluminium.
GTS napędzany jest przez motor o mocy 580 KM. Chłodzony cieczą
silnik ma pojemność 2.8 litra. Wspomagany jest przez 2 turbosprężarki.
Umieszczono go centralnie z tyłu, tuż za siedzeniami kierowcy i
pasażera. Takie umieszczenie silnika gwarantuje bardzo dobry rozkład
masy na obie osie. Napęd przenoszony jest na koła tylne poprzez 6
stopniową manualną skrzynię biegów. Pozwala to na rozpędzenie tego
bolidu do setki w czasie 3,3 s. Prędkość maksymalna to 320 km/h.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz