Model XLR produkowany od 2003 roku w prostej linii wywodzi się od
koncepcyjnego modelu Evoq, który zaprezentowano w 1999 roku podczas
salonu w Detroit.
Dwumiejscowy kabriolet po rozłożeniu sztywnego dachu przekształca
się w bardzo zgrabne coupe. Operacja ta zajmuje tylko 30 sekund i odbywa
się za naciśnięciem jednego przycisku. Co ważne, jest to dach typu
hardtop, a więc odpadają wszelkie obawy o korzystanie z auta zimą (jest
tu także podgrzewana tylna szyba).
Projekt deski rozdzielczej nie jest wyszukany, ale nie żałowano na
ekskluzywne materiały. Poza tym kabina jest maksymalnie
skomputeryzowana. W centralnym punkcie środkowej konsoli umieszczono
ciekłokrystaliczny wyświetlacz systemu Communiport produkcji Delphi. Na
wyświetlaczu kierowca może odczytać najistotniejsze informacje dotyczące
aktualnego stanu technicznego samochodu oraz aktualnie włączonych
funkcji. Wyświetlacz jest również sprzężony z systemem nawigacji
satelitarnej. Poza tym Communiport służy także rozrywce, bo w skład tego
systemu wchodzą odtwarzacze DVD i CD oraz słuchawki i łącza audio/wideo
dla standardowych gier wideo.
Do napędu auta wybrano ośmiocylindrowy silnik Northstar o pojemności
4,6 litra i mocy 315 KM. Maksymalny moment obrotowy to 438, a
przyśpieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 5,9 s. Napęd jest przekazywany na
tylne koła za pośrednictwem pięciostopniowej, sterowanej elektronicznie
automatycznej skrzyni biegów.
W 2005 roku Cadillac zaprezentował swojego roadstera w wersji XLR-V.
W XLR-V jest inna niż w XLR atrapa chłodnicy - zamiast poprzecznych
żeber zastosowano drobną siatkę o metalicznym połysku. Taką samą siatką
zasłonięto wlot powietrza w przednim zderzaku. Poprzez dodanie nakładek
na progi optycznie obniżono i tak już niskie (w XLR) zawieszenie. Tylne
światła wykonano w technice diod LED. Diody są trwalsze niż tradycyjne
żarówki, a poza tym atrakcyjnie wyglądają. Pod tylnym zderzakiem można
zauważyć cztery końcówki układu wydechowego.
W środku zastosowano wlementy wykonczenia z aluminium i drewna hebanowego.
Cadillac XLR-V napędzany jest przez silnik benzynowy Northstar V8
SC. Motor wyposażony jest w turbosprężarkę, ma cztery zawory na cylinder
i system zmiennych faz rozrządu. Z pojemności 4,4 l osiąga on moc 440
KM i moment 576 Nm. Do setki auto rozpędza się w 5 s. Napęd przenoszony
jest za pomocą 6-stopniowej przekładni automatycznej.
W 2008 roku po pięciu latach od oficjalnego debiutu, Cadillac XLR doczekał się odświeżenia wyglądu.
Przede wszystkim producent nie zdecydował się na żadne modyfikacje
jednostki napędowej. Tak więc nadal do wyboru mamy dwie wersje silników –
słabszą, bo 320-konną, widlastą ósemkę o pojemności 4,6 l, oraz
mocniejszą (XLR-V) V8-kę z kompresorem, o pojemności 4,4 l, która
rozwija 443 KM.
Pewne zmiany zaszły w wyglądzie zewnętrznym auta. Poprawiono wygląd
przedniego zderzaka, nieco zmodyfikowano wygląd grilla, po bokach
dołożono wloty powietrza oraz zmieniono kształt lamp przeciwmgłowych.
Odświeżony został także tył XLR-a, a na masce teraz w każdej wersji
widać wyraźne przetłoczenie (wcześniej tylko w XLR-V).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz