We wczesnych latach dwudziestych na publicznych drogach w górach Eifel były organizowane wyścigi ADAC Eifelrennen.
Były one jednak niebezpieczne i mało popularne. Postanowiono więc
stworzyć nowy tor wyścigowy w górach Eifel. Tor został zaprojektowany
przez firmę Eichler Architekturbüro z Ravensburga, a jego budowa trwała od września 1925 do wiosny 1927 r.
Tor miał długość 28,265 km (17,5 mili), jego szerokość wynosiła od 8
do 9 metrów, liczba zakrętów wynosiła 174. Tor składał się z dwóch
części: Südschleife („pętla południowa”) długości 7,747 km oraz
Nordschleife („pętla północna”) długości 22,810 km. Po jego ukończeniu
odbywały się tam wyścigi ADAC Eifelrennen oraz Grand Prix Niemiec. Pod koniec lat 20. tor stracił nieco na znaczeniu. Po II wojnie światowej na tor powróciły najważniejsze imprezy: Grand Prix Niemiec (jako część Mistrzostw Świata Formuły 1). W 1953 r., wprowadzono wyścig 1000 km. W 1970 r. wprowadzono wyścig 24-godzinny.
W latach 60. tor stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu
na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy
postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały
wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP
Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring.
Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia środków bezpieczeństwa, Ring
był wciąż zbyt niebezpieczny i długi na przeprowadzanie wyścigów
Formuły 1. W 1975 r. Niki Lauda
ustanowił rekord przejazdu po Nordschleife, pokonując dystans 22,835km w
czasie poniżej 7 minut (6:58.6). Także on odniósł tam najpoważniejszy
wypadek w swojej karierze wyścigowej. W 1981 r.
rozpoczęły się prace nad zupełnie nowym torem o długości okrążenia 4,5
km (2,8 mili). W tym samym czasie Nordschleife zostało skrócone do 20,8
kilometrów. Na skróconym odcinku rekordowo szybko pojechał Stefan Bellof, który dystans ten pokonał w czasie 6:11.13 w Porsche 956, co daje średnią 201,7622 km/h. Rekord został ustanowiony w 1983 roku i do dziś nie został pobity.
W roku 1984 został ukończony i oddany do użytku nowy odcinek toru, zwany GP-Strecke. Teraz spełniał już normy bezpieczeństwa. Odbywały się tam wyścigi Formuły 1
, Grand Prix Niemiec i Grand Prix Europy. W 2002 roku tor został wydłużony do 5148 metrów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz