poniedziałek, 30 września 2013

Lotus Esprit V8

   Jest to chyba najdłużej produkowany samochód klasy GT na świecie. Choć obecny model "V8" ma niewiele wspólnego z pierwszym Espritem, to tak naprawdę reprezentuje dokładnie to samo, co dwadzieścia lat temu.
    Colin Chapman założyciel Lotusa i pomysłodawca Esprita, chciał zbudować samochód mogący rywalizować z Ferrari. Tak powstał Esprit - klasyczne dwumiejscowe coupe klasy GT, z silnikiem umieszczonym centralnie i napędem na tylne koła. Nadwozie w kształcie klina, przez lata było wzorem do naśladowania i choć jest modernizowane, ciągle widać charakterystyczną dla pierwszych modeli kanciastą formę, czego wyrazem jest niemal płaska przednia szyba oraz maska. Chowane reflektory w Lotusie ciągle wyglądają tak samo. Zderzak z ogromnym wlotem powietrza i równie wielki tylny spojler to elementy charakterystyczne wersji V8.
    Do napędu posłużył ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l, wyposażony w podwójne turbodoładowanie. Rozwija on moc 350 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Prędkość maksymalna jest rzędu 286 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w granicach 4,4 s.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz