Jest to chyba najdłużej produkowany samochód klasy GT na świecie.
Choć obecny model "V8" ma niewiele wspólnego z pierwszym Espritem, to
tak naprawdę reprezentuje dokładnie to samo, co dwadzieścia lat temu.
Colin Chapman założyciel Lotusa i pomysłodawca Esprita, chciał
zbudować samochód mogący rywalizować z Ferrari. Tak powstał Esprit -
klasyczne dwumiejscowe coupe klasy GT, z silnikiem umieszczonym
centralnie i napędem na tylne koła. Nadwozie w kształcie klina, przez
lata było wzorem do naśladowania i choć jest modernizowane, ciągle widać
charakterystyczną dla pierwszych modeli kanciastą formę, czego wyrazem
jest niemal płaska przednia szyba oraz maska. Chowane reflektory w
Lotusie ciągle wyglądają tak samo. Zderzak z ogromnym wlotem powietrza i
równie wielki tylny spojler to elementy charakterystyczne wersji V8.
Do napędu posłużył ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l,
wyposażony w podwójne turbodoładowanie. Rozwija on moc 350 KM oraz
moment obrotowy 400 Nm. Prędkość maksymalna jest rzędu 286 km/h i
przyspieszenie 0-100 km/h w granicach 4,4 s.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz