W Polsce sport ten stał się popularny dzięki SSS - Stowarzyszeniu Sprintu Samochodowego, a oficjalna nazwa cyklu zawodów rozgrywanych w Polsce to Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych im. Jana Wdowczyka. Pierwsze oficjalne zawody w Polsce odbyły się 1 maja 2003 roku na lotnisku w Modlinie, jako Puchar PZM. Zawody odbywają się w podziale na klasy w zależności od pojemności silnika samochodu, napędzanej osi, oraz rodzaju silnika (doładowane, wolnossące, oraz Diesel).
Podział klas
- Mini - napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm³ N/A,
- Mini Plus - napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm³ z doładowaniem,
- Diesel - napęd dowolny, z doładowaniem lub N/A, zasilane olejem napędowym,
- Profi – FWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm³,
- Profi Plus – RWD N/A lub AWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm³, silniki Wankla,
- Turbo - FWD z doładowaniem,
- Turbo Plus - RWD z doładowaniem, silniki Wankla z doładowaniem,
- Maxi - AWD z doładowaniem,
- Outlaw - pojazdy niespełniające wyżej wymienionych wymogów (klasa wolna)
Legenda
(N/A - silniki bez doładowania (ang. Naturally Aspirated), FWD - napęd przedni, RWD - napęd tylny, AWD - napęd na 4 koła)
Czasy uzyskiwane przez najszybsze samochody w Polsce oscylują w okolicy niewiele ponad 8 sekund na 402 m.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz