Samochód został zbudowany zgodnie z nowymi wytycznymi na 2011 rok, które powstały w oparciu o istniejące zasady dotyczące konstrukcji aut klasy Super 2000. Zgodnie z nimi auto wyposażone jest w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i napędem na cztery koła.
Prace rozwojowe samochodu rozpoczęto już w 2010 roku. W testach brali udział fabryczni kierowcy Ford Abu Dhabi World Rally Team - Mikko Hirvonen oraz Jari-Matti Latvala.
Dane techniczne
Ford Fiesta RS WRC | |
---|---|
Silnik | EcoBoost o pojemności 1,6 litra, turbodoładowanie Garett z bezpośrednim wtryskiem, zbudowany przez Forda, M-Sport i Pipo Motours, 4 cylindry, 16 zaworów, długość tłoka 83 mm, skok tłoka 73,9, zarządzanie systemem Coswortha, intercooler, katalizator |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Średnica tłoka | 83 mm |
Skok tłoka | 73,9 mm |
Moc maksymalna | 300 KM / 6000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 450 Nm / 4000 obr./min. |
Napęd | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 6-biegowa sekwencyjna X-Trac |
Mechaniczne dyferencjały | przedni i tylny, samoblokujące |
Sprzęgło | dwutarczowe, ceramiczno-metaliczne M-Sport, AP Racing |
Zawieszenie przód | kolumna MacPhersona |
Zawieszenie tył | kolumna MacPhersona |
Opony | Michelin |
Koła | 8x18 cali (asfalt) 7x15 cali (szuter i śnieg) |
Hamulce przód | 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo chłodzone wodą (asfalt) 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo (szuter) |
Hamulce tył | 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Układ kierowniczy | wspomagany hydraulicznie |
Długość | 3963 mm |
Szerokość | 1820 mm |
Rozstaw osi | 2480 mm |
Masa własna | 1200 kg |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz