W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta.
5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Cenę auta oszacowano na 375 tysięcy dolarów.
Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku.
W Europie znajduje się jedynie 40 sztuk pojazdu. W tym dwa egzemplarze w Polsce. Jeden w Poznaniu, drugi (specjalnie skonfigurowany - jedyny na świecie kolor) w Krakowie.
Silnik
- Pojemność skokowa: 4805 cm³
- Silnik: V10, 4 zawory na cylinder, DOHC
- Zasilanie: wtrysk EFi
- Średnica cylindra × skok tłoka: 88,00 mm × 79,00 mm
- Stopień sprężania: 12,0:1
- Moc maksymalna: 560 KM (412 kW) przy 8700 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 480 N•m przy 6800 obr/min
- Maksymalna prędkość obrotowa: 9000 obr/min
Osiągi
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 s
- Prędkość maksymalna: 325 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz