Trzecia generacja auta zadebiutowała w Detroit
w styczniu 2013 roku. Model jest ostatnim w gamie Lexusa, który
otrzymał charakterystyczny grill cechujący obecnie całą paletę Lexusa.
Europejski debiut miał miejsce na salonie w Genewie w marcu 2013 roku.
Sprzedaż auta w Polsce ruszy w czerwcu 2013 roku, a gama ponownie
zostanie uzupełniona odmianą kombi. Premiera pojazdu została poprzedzona
wersją koncepcyjną pod nazwą Lexus LF-CC zaprezentowaną w 2012 roku w Paryżu.
Światła do jazdy dziennie w pojeździe zamontowano w kształcie litery
L. Każda wersja auta dostępna jest z systemem Drive Mode Select, który
umożliwia wybranie jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal oraz Sport.
Auto napędzane jest 2,5 litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym
o mocy 181 KM pracującym w cyklu Atkinsona, wyposażonym w układ
wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz układ
recyrkulacji spalin EGR. Auto napędza tylną oś za pośrednictwem
elektrycznie sterowanej bezstopniowej przekładni. Auto do setki
przyśpiesza w 8,3 s i rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Auto zostało
wyposażone w możliwość wybrania trybów jazdy: EV - tylko napęd
elektryczny, ECO - minimalizacja zużycia paliwa, Normal - zwyczajna
jazda, Sport/Sport S - dynamiczna reakcja na otwarcie przepustnicy oraz
sportowe działanie układu kierowniczego, Sport S+ - modulowana sztywność
zawieszenia. Akumulatory silnika elektrycznego ulokowano pod podłogą
bagażnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz