Pojazd spokrewniony jest technicznie z Lamborghini Gallardo coupe. Zaprojektowany został przez Waltera de'Silvę. Od połowy 2007 roku auto sprzedawane jest z silnikiem V8 FSI
o pojemności 4,2 litra i mocy 420 KM, a od 2009 roku z silnikiem V10
FSI o pojemności 5.2 litra i mocy 525 KM. Silniki umieszczone w
pojeździe są centralnie. Widoczny on jest dzięki oszklonej pokrywie,
opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Pojazd mimo sportowego charakteru, podobnie jak Porsche 911
przystosowano do codziennego użytkowania poprzez obniżenie hałasu i
zwiększenie komfortu kierowcy. W modelu z silnikiem V10 zastosowano amortyzator magnetyczny. W aucie dzięki programom można zmienić charakter pracy zawieszenia poprzez regulację zmiany lepkości cieczy magnetoreologicznej polem magnetycznym. Wnętrze pojazdu wykonano ze skóry, aluminium i włókna węglowego.
W 2009 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowano wersję cabrio pojazdu zwaną R8 Spyder.
Auto do sprzedaży trafiło w 2010 roku. Tekstylny dach Spydera otwiera
się lub zamyka w ciągu 19 sekund. Auto oferowane jest, podobnie jak
wersja coupé, z silnikami V8 oraz V10.
525-konne V10 różni się od wersji wersji z silnikiem 4.2 tylnym
zderzakiem i układem wydechowym oraz zmodyfikowanym silnikiem od
Lamborghini Gallardo. W 2010 roku zaprezentowano dwie wzmocnione wersje
standardowego R8. Modele 4.2 dysponują obecnie 430 KM, a wersja 5.2 ma
obecnie 560 KM w wersji GT.
W 2012 roku auto przeszło facelifting.
W aucie przeprojektowano przedni zderzak z nowym grillem, zmodyfikowano
reflektory, zmieniono delikatnie tylne lampy, okrągłe końcówki wydechów
zintegrowano z nowym tylnym zderzakiem. W pojeździe zastosowano nową
siedmiobiegową przekładnię półautomatyczną (S-tronic), która zastąpiła
poprzednią wersję R-tronic. Zaprezentowano także nową, mocniejszą wersję
pojazdu R8 Plus z mocą 550KM . To najszybsza wersja R8, która do 100 km/h przyspiesza w 3,5 s.
Do końca 2008 roku powstało 9945 egzemplarzy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz