Nadwozie rozpoczyna się pasem przednim z żebrowanym, szerokim wlotem
powietrza do silnika. Długa maska silnika wyróżnia się wieloma
przetłoczeniami z centralnym "kręgosłupowym" na czele, który dodaje
agresywnego wyglądu. Przetłoczenie rozpoczyna się od przedniej atrapy,
biegnie wzdłuż dachu i kończy się pomiędzy podwójnymi końcówkami
wydechu. Ciekawym akcentem jest boczne przewężenie, które zaczyna się
tuż za przednimi nadkolami, biegnie wzdłuż burt pojazdu, przechodzi w
wypukłość drzwi bocznych, a następnie akcentuje krawędzie tylnych
błotników. Efekt wizualny dopełnia wysuwany tylny spoiler. Wysuwa się on
automatycznie po przekroczeniu prędkości 96 km/h.
Wystrój kokpitu modelu Crossfire Roadster jest kontynuacją
stylistyki nadwozia. Centralny "kręgosłup" zaznacza się również na
konsoli centralnej, gałce selektora biegów oraz na tablicy przyrządów.
Stąd biegnie na maskę silnika. Metalizowana konsola centralna opada od
szczytu deski rozdzielczej poprzez środek kabiny, rozdzielając obie
strony kokpitu. Fotele pokryto szlachetną skórą, a na zagłówkach
wytłoczono skrzydlate emblematy Chryslera. Stylowe zegary mają
biało-czarne tarcze i srebrne obramowania. Srebrne akcenty dekoracyjne
widać zresztą w całej kabinie, m.in. na poszyciu drzwi, kole kierownicy
oraz tablicy przyrządów.
Pod maską Crossfire kryje się 3,2 l silnik V6 o mocy 217 KM. Napęd
przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej
skrzyni biegów lub 5-biegowej automatycznej. Prędkość maksymalna to 215
km/h.
Salon samochodowy w Genewie w roku 2004 był miejscem europejskiej
premiery Chryslera Crossfire Roadster. Wspólne elementy nadwozia
pozostały niezmienione, jedynie dach i pokrywa bagażnika są inne.
Niewielkie, ale wyraźne owiewki tuż za fotelami, z zabudowanymi
zagłówkami i srebrnymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wkomponowane są w
pokrywę pojemnika dachu, znajdującego się między przedziałem pasażerskim
a bagażnikiem. Całość dopełnia długa maska i masywne tylne błotniki. Na
pokrywie bagażnika, podobnie jak w zamkniętej wersji Crossfire'a,
umieszczono spoiler, wysuwający się automatycznie przy przekroczeniu
prędkości 100 km/h.
Wnętrze Crossfire'a Roadstera utrzymane jest w tonacji sportowej
elegancji. Obok wysokiej jakości tworzyw sztucznych w dwóch odcieniach,
samochód wykończono również dwubarwną skórą. Środkowa konsola, gałka
dźwigni zmiany biegów, pałąki bezpieczeństwa oraz elementy dekoracyjne
na drzwiach i kole kierownicy utrzymane są w kolorze srebrnym.
Metalizowane są również obramowania zegarów z czarnymi tarczami i
zielonym podświetleniem. Na skórzanym pokryciu zagłówków foteli
wytłoczono logo Chryslera.
O stylu roadstera decyduje głównie składany dach. Jak informuje
producent, do otwarcia lub złożenia dachu wystarczą 22 s. Składając
dach, trzeba tylko pociągnąć i obrócić centralny uchwyt na ramie szyby
czołowej (odblokowuje zaczepy dachu i opuszcza szyby boczne) oraz
popchnąć krawędź dachu o ok. 20 cm w górę. Potem należy wcisnąć przycisk
na konsoli centralnej, a powłoka schowa się samoczynnie pod pokrywą za
fotelami. Po otwarciu dachu z kabiny wyłaniają się dwa chromowane pałąki
przeciwkapotażowe - w komplecie ze stylizowanymi owiewkami
wkomponowanymi w pokrywę dachu.
Pod maską Crossfire'a Roadstera drzemie ten sam silnik co w coupe:
benzynowy silnik V6 o pojemności 3,2 l, umieszczony podłużnie z przodu, a
napędzający koła tylne. Osiąga moc maksymalną 218 KM i maksymalny
moment obrotowy 310 Nm. Chrysler Crossfire Roadster prędkość maksymalna
wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,5 s. Do
wyboru 6-biegowa skrzynia manualna lub 5-stopniowy automat. W obu
przypadkach Crossfire Roadster rozwija prędkość maksymalną 240 km/h.
Pod koniec 2004 roku w Europie rozpoczęła się sprzedaż Chryslera Crossfire SRT-6 w wersji Coupe i Roadster.
W wyglądzie zewnętrznym auta pojawiły się akcenty podkreślające
sportowy charakter samochodu i jednocześnie różniące go od wersji
podstawowej. Auto ma zamontowany na stałe tylny spoiler. Z przodu
nadwozia wyróżnia się spoiler zintegrowany ze zderzakiem. Zarówno na
masce silnika, jak i pokrywie bagażnika widać emblematy SRT-6.
W Crossfire SRT-6 zamontowano doładowany, 3,2-litrowy silnik V6 o
mocy 330 KM. Jednostka jest składana ręcznie. Wyposażono ją w kompresor
doładowania oraz wodny intercooler. Ta jednostka rozpędza auto od 0 do
100 km w czasie nieco ponad 5 s. Prędkość maksymalna (ograniczona
elektronicznie) wynosi 255 km/h. Z silnikiem konfigurowana jest
elektronicznie sterowana, pięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów z
funkcją ręcznej zmiany przełożeń (napęd oczywiście na tylną oś).
W porównaniu do bazowego Crossfire'a, model SRT-6 otrzymał
sztywniejsze, sportowe zawieszenie, o niższej podatności na
podsterowność. Wprowadzono sprężyny o zwiększającej się twardości,
oddzielnie dla wersji Coupe i Roadstera. Dopełnieniem zmian w
zawieszeniu jest sportowa charakterystyka tłumienia amortyzatorów oraz
specjalnie dostrojony system stabilizacji toru jazdy ESP.
W 2007 roku Chryslera Crossfire otrzymał pakiet nowych materiałów od
firmy JAB Anstoetz. Głównym zmianom uległa jego kolorystyka oraz
rodzaje materiałów wykończeniowych. We wnętrzu zastosowano różne rodzaje
obić welurowych na siedzeniach, podsufitce i na podłodze. Najbardziej
jednak widoczne są elementy skórzane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz