Szwajcar Rene Beck w 2003 zaprezentował pierwszy prototyp - Orcę C113 a
dwa lata później SC7. W roku 2006 zakończył przygodę z Orca
Engineering, które zostało przejęte przez jego nową firmę - Beck
Engineering & Composit
Samonośną karoserię typu „monocoque” wyprodukowano z materiałów
kompozytowych i aluminium. Do karoserii przymocowano elementy nośne
silnika i skrzyni biegów. Pozostałe części karoserii wyprodukowano z
karbonu, kevlaru i aluminium, co umożliwiło uzyskać niską masę około 900
kg. Wszystkie widoczne części karoserii zrobiono ze stopów aluminium
lub z kewlaru.
Kevlarowe fotele z możliwością regulacji obszyto skórą. Listę
wyposażenia seryjnego otwiera i w zasadzie zamyka jedynie poduszka
powietrzna kierowcy. W wersji LM 820 znajdziemy: między innymi
klimatyzację, wysokiej klasy sprzęt audio, nawigację satelitarną, system
antywłamaniowy, dodatkowe ogrzewanie i osłonę przed ciepłem z
centralnie umieszczonego silnika. Nawet w tym przypadku w opcji
pozostają poduszki powietrzne pasażera oraz boczne, ekran LCD i
elektryczne sterowanie szyb.
Beck LM 800 ma widlasty silniki 8-cylindrowy o pojemności 4,2 l z
turbosprężarkami. Moc silnika wynosi 650 KM, moment obrotowy osiąga
wartość 900 Nm. Siła napędowa przenosi się za pośrednictwem 7-biegowej
półautomatycznej skrzyni biegów. Przełożenia zmieniać można za pomocą
drążka lub przyciskami zamontowanymi w kierownicy (do wyboru przy
zakupie). Producent obiecuje prędkość maksymalną 350 km/h,
przyśpieszenie do 100 km/h w 3 s. W chwili premiery deklarowano także
możliwość podniesienia mocy do ponad 850 KM a w najbardziej ekstremalnej
wersji do ponad 1000 KM.
s. Pierwszy pojazd firmowany nazwiskiem
konstruktora pokazano 10 stycznia 2007 roku w Wiedniu. Był nim Beck LM
800.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz