piątek, 27 września 2013

Beck LM

 Szwajcar Rene Beck w 2003 zaprezentował pierwszy prototyp - Orcę C113 a dwa lata później SC7. W roku 2006 zakończył przygodę z Orca Engineering, które zostało przejęte przez jego nową firmę - Beck Engineering & Composit
    Samonośną karoserię typu „monocoque” wyprodukowano z materiałów kompozytowych i aluminium. Do karoserii przymocowano elementy nośne silnika i skrzyni biegów. Pozostałe części karoserii wyprodukowano z karbonu, kevlaru i aluminium, co umożliwiło uzyskać niską masę około 900 kg. Wszystkie widoczne części karoserii zrobiono ze stopów aluminium lub z kewlaru.
    Kevlarowe fotele z możliwością regulacji obszyto skórą. Listę wyposażenia seryjnego otwiera i w zasadzie zamyka jedynie poduszka powietrzna kierowcy. W wersji LM 820 znajdziemy: między innymi klimatyzację, wysokiej klasy sprzęt audio, nawigację satelitarną, system antywłamaniowy, dodatkowe ogrzewanie i osłonę przed ciepłem z centralnie umieszczonego silnika. Nawet w tym przypadku w opcji pozostają poduszki powietrzne pasażera oraz boczne, ekran LCD i elektryczne sterowanie szyb.
    Beck LM 800 ma widlasty silniki 8-cylindrowy o pojemności 4,2 l z turbosprężarkami. Moc silnika wynosi 650 KM, moment obrotowy osiąga wartość 900 Nm. Siła napędowa przenosi się za pośrednictwem 7-biegowej półautomatycznej skrzyni biegów. Przełożenia zmieniać można za pomocą drążka lub przyciskami zamontowanymi w kierownicy (do wyboru przy zakupie). Producent obiecuje prędkość maksymalną 350 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h w 3 s. W chwili premiery deklarowano także możliwość podniesienia mocy do ponad 850 KM a w najbardziej ekstremalnej wersji do ponad 1000 KM.
s. Pierwszy pojazd firmowany nazwiskiem konstruktora pokazano 10 stycznia 2007 roku w Wiedniu. Był nim Beck LM 800.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz