Ford GT, upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Niestety tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii.Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Auto było do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych wg kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk.
Silnik
- V8 5,4 l (5409 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
- Układ zasilania: wtrysk SFi
- Średnica cylindra × skok tłoka: 90,20 mm × 105,80 mm
- Stopień sprężania: 8,4:1
- Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 6500 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 678 N•m przy 4500 obr/min
Osiągi
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s
- Przyspieszenie 0-160 km/h: 7,8 s
- Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,7 s
- Prędkość maksymalna: 330 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz