poniedziałek, 2 września 2013

Nissan Skyline GT-R

Dwudrzwiowe coupé firmy Nissan, zapowiedziane 6 grudnia 2007. Do sprzedaży międzynarodowej wszedł na początku czerwca 2008. Pod koniec 2010 roku przeszedł facelifting. Rocznie ma być wyprodukowane 12 000 sztuk. Jest następcą Nissana Skyline GT-R.
Prace nad samochodem trwały od 2001 roku. Wtedy właśnie pokazano pierwszą wizję nowego Nissana Skyline'a. Po zakończeniu produkcji modelu Skyline R34 w 2002 roku nastała 6-letnia przerwa. W 2003 roku powstał nieco odbiegający segmentem od poprzednika model V35. Był to pierwszy Skyline, który był sprzedawany w USA jako Infiniti G35. Właściwy następca został pokazany w 2005 roku.
W 2013 roku pojawił się Nissan GT-R Gentleman Edition, który bazuje na wariancie Black Edition i jest oferowany jedynie w szarym kolorze - Grey Squale. Na nadwoziu zamontowano plakietki z napisem "Gentleman Edition". We wnętrzu zmiany są niewielkie, zastosowano czerwoną tapicerkę skórzaną na fotelach, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Wewnątrz znajduje się plakietka z numerem seryjnym modelu w edycji specjalnej.

Dostępne wersje

  • Nissan GT-R
  • Nissan GT-R Premium edition
  • Nissan GT-R Black edition
  • Nissan GT-R SpecV
  • Nissan GT-R Egoist

Silnik

  • Typ silnika – VR38DETT
Stworzony specjalnie dla tego modelu silnik VR38DETT to 3.8 w układzie V6, który doładowany jest parą turbosprężarek IHI. Produkuje moc 480 (po liftingu zwiększona do 530, a następnie do 550) KM przy 6400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 588 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr./min.
  • Konfiguracja – V6 DOHC turbo
  • Średnica x skok cylindra (mm) – 95,5 x 88,4
  • Pojemność – 3799 cm³
  • Stopień sprężania – 9:1
  • System paliwowy – NISSAN EGI (ECCS) Elektronicznie sterowany system wtrysku paliwa
  • Zalecane paliwo – benzyna 98
Rocznik 2008
  • Maks. moc – 356 kW (485 KM) przy 6400 obr/min
  • Maks. moment obrotowy – 588 Nm przy 3200-5200 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 310 km/h
Rocznik 2010
  • Maks. moc – 390 kW (530 KM) przy 6400 obr/min
  • Maks. moment obrotowy – 612 Nm przy 3200-6000 obr/min
Rocznik 2011
  • Maks. moc – 404 kW (550 KM) przy 6400 obr/min
  • Maks. moment obrotowy – 632 Nm przy 3200-5800 obr/min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s

Skrzynia biegów

  • Typ przekładni – GR6 Dual Clutch Transmission (dwusprzęgłowa skrzynia biegów)
  • Przełożenie główne – 3,7:1
  • Napęd – 4WD
Dzięki zastosowanym dwóm sprzęgłom, jednym dla biegów parzystych (2,4,6), drugim dla nieparzystych (1,3,5) przekładnia charakteryzuje się wyjątkowo krótkim czasem zmiany przełożenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz