sobota, 14 września 2013

McLaren MP4-12C

Samochód miał być następcą McLarena F1 i być pierwszym z nowej linii samochodów tej marki. Lecz sam Gordon Murray potwierdził, że będzie on tańszym środkiem lokomocji o mniej zaawansowanej technologii niż ta jaką zastosowano w McLarenie F1, nowy MP4-12C który będzie konkurował ze słabszymi modelami Ferrari i Porsche, ma być także bardziej dostępny cenowo dla klientów. MP4-12C tradycyjnie dla McLarena będzie posiadał napęd na tylną oś i centralnie umiejscowiony silnik V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 3,8 l, który będzie wytwarzał moc 600 KM. Silnik skonstruowała sama firma McLaren, ponieważ żaden z istniejących silników innych producentów nie spełniał obecnych wymogów żądanych przez konstruktorów.
Bezszelestna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem będzie wykorzystywać technologię Pre-Cog. Dzięki temu systemowi kierowca może pociągnąć do połowy manetkę przy kierownicy informując skrzynię o zamiarze zmiany biegu, a po wciśnięciu jej do końca zmiana biegu następuje niemalże natychmiast.
Będzie to pierwszy tej klasy samochód zbudowany całkowicie w technologii Carbon MonoCell – konstrukcji skorupowej z włókna węglowego. W jego produkcji wykorzystane zostanie także wiele technologii rodem z Formuły 1. Krążą spekulacje czy nowy "mały McLaren" będzie w połowie tak dobry jak jego legendarny duży brat. Auto ma kosztować około 200 tys. euro i konkurować między innymi z tańszymi cenowo Lamborghini Gallardo, Porsche 911 GT2 i podobnie uplasowanym cenowo Ferrari 458 Italia (trudno więc uznać MP4-kę za bezpośredniego następcę modelu F1 kosztującego obecnie ponad 2 mln funtów, pozycjonowanego jeszcze "o ząbek wyżej"). Rocznie McLaren Automotive pragnie wyprodukować około 1000 aut a więc jak na McLarena będzie to produkcja masowa. W 2013 roku, z okazji swojego 50-lecia producent stworzył między innymi specjalne edycje modelu MP4-12C zarówno w wersji Spider, jak i z twardym dachem. Każdy wariant zostanie stworzony w liczbie zaledwie 50 egzemplarzy.

Silnik

  • V8 3,8 l (3799 cc) , 4 zawory na cylinder, DOHC, Twin-Turbo
  • Układ zasilania: wtrysk
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 93.00 mm × 69.90 mm
  • Stopień sprężania: 9,0:1
  • Moc maksymalna: 600 KM (441 kW) przy 7000 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr/min
  • Maksymalna prędkość obrotowa silnika: 8500 obr/min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.3 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 11,0 s
  • Prędkość maksymalna: 331 km/h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz