sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 2002 roku. Auto jest piątym modelem.
Wygląd to zdecydowanie jeden z najpoważniejszych atutów Nissana 350Z -
mimo, że nie należy do specjalnie wyrafinowanych, kusi sportową sylwetką
i agresywnymi szczegółami. Pod karoserią (coupe lub cabrio)
wygospodarowano miejsce dla zaledwie dwóch osób, co w połączeniu ze
skromną pojemnością kufra mocno ogranicza funkcjonalność. Minusem
wnętrza jest też jakość tworzyw wykończeniowych, cieszy natomiast
sportowa pozycja za "kółkiem", mocno wyprofilowane fotele oraz efektowna
i przejrzysta deska rozdzielcza.
Do dynamicznego nadwozia i sportowo urządzonego wnętrza świetnie pasują rozwiązania techniczne zastosowane w 350Z. Mowa tu przede wszystkim o 3,5-litrowym silniku V6, który na co dzień zachwyca reakcją na wciśnięcie gazu i kulturą pracy, a przy wyższych przebiegach także bezawaryjnością. Biorąc pod uwagę osiągi, jego spalanie okazuje się umiarkowane. Do ostrej jazdy zachęcają poza tym napęd na tył oraz świetnie zestrojone zawieszenie.
Choć z racji swoich kompaktowych gabarytów "zetka" może wydawać się propozycją nisko-budżetową, to rasowy samochód sportowy, z wszystkimi zaletami i wadami tego typu aut. Wśród mankamentów wymienimy m.in. wysoką cenę zakupu oraz bardzo drogie naprawy wynikające ze skomplikowanej konstrukcji i kosztownych części. Ogromnym plusem opisywanego Nissana okazuje się za to jego trwałość - przy należytym serwisie, wymiany wymagają jedynie typowo eksploatacyjne elementy (na czele z oponami i podzespołami układu hamulcowego).
Do dynamicznego nadwozia i sportowo urządzonego wnętrza świetnie pasują rozwiązania techniczne zastosowane w 350Z. Mowa tu przede wszystkim o 3,5-litrowym silniku V6, który na co dzień zachwyca reakcją na wciśnięcie gazu i kulturą pracy, a przy wyższych przebiegach także bezawaryjnością. Biorąc pod uwagę osiągi, jego spalanie okazuje się umiarkowane. Do ostrej jazdy zachęcają poza tym napęd na tył oraz świetnie zestrojone zawieszenie.
Choć z racji swoich kompaktowych gabarytów "zetka" może wydawać się propozycją nisko-budżetową, to rasowy samochód sportowy, z wszystkimi zaletami i wadami tego typu aut. Wśród mankamentów wymienimy m.in. wysoką cenę zakupu oraz bardzo drogie naprawy wynikające ze skomplikowanej konstrukcji i kosztownych części. Ogromnym plusem opisywanego Nissana okazuje się za to jego trwałość - przy należytym serwisie, wymiany wymagają jedynie typowo eksploatacyjne elementy (na czele z oponami i podzespołami układu hamulcowego).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz