Dziesięć lat temu Honda NSX stała się pierwszym na świecie samochodem wykonanym w pełni z aluminium.
W 1995 roku pojawiła się wersja ze zdejmowanym dachem.
W 1998 roku pojawił się silnik o pojemności 3,2 l współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.
W 2002 roku Honda NSX przeszła kolejną przemianę. Z zewnątrz
zmieniły się przednie reflektory, które teraz umieszczono na stałe
wcinając je w pokrywę silnika. Zmieniono, kształty spoilerów,
konstrukcję wlotu powietrza oraz końcówkę układu wydechowego.
W 2007 roku Honda przygotowała jeszcze pięć egzemplarzy Hondy NSX,
które zostały przygotowane specjalnie na potrzeby wyścigowej homologacji
w klasie GT.
Nadwozie zaopatrzono w inaczej ukształtowany zderzak przedni z
ogromnym wlotem powietrza i tylny zderzak zaopatrzony w dyfuzor. Poza
tym, na klapie silnika znajdziemy spoiler z karbonu dociskający opływowe
nadwozie NSX-a do podłoża. Elementem który zwraca największą uwagę jest
jednak potężny „air box” wyrastający znad tylnej szyby. Jego zadaniem
jest zasysanie powietrza niezbędnego do chłodzenia komory silnikowej.
Wszystkie wymienione wyżej elementy w celu maksymalnego zmniejszenia
masy własnej, wykonane zostały z karbonu.
Honda NSX-R GT dostępna będzie jedynie w Japonii. Silnik ten sam co w
cywilnej odmianie NSX – 3,2 litra V6 o mocy 280 KM napędza
jący koła
tylnej osi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz