piątek, 20 września 2013

Ford Thunderbird

Podczas salonu samochodowego w Detroit w 1999 roku model ten został zaprezentowany w nowej wersji, a produkowany jest od 2001 roku.
    Nowy Thunderbird to dwumiejscowy kabriolet, który szybko może stać się rasowym coupe. Wszystko za sprawą dachu typu hardtop, w kolorze nadwozia - kiedy jest założony, auto do złudzenia przypomina coupe. Elementem podkreślającym indywidualny charakter samochodu jest para okrągłych okienek w słupku dachowym. Przypomina to stylizację samochodów z lat 40. i 50. Do przeszłości odwołuje się także wiele innych elementów nadwozia, np. szeroka krata atrapy, okrągłe reflektory i okrągłe tylne lampy, czy też wloty powietrza na przednich błotnikach i masce silnika.
    Wnętrze utrzymane jest w kolorystyce czerni i czerwieni lub czerni i żółci - w zależności od tego jakiego koloru jest lakier nadwozia. Jednak projektując wnętrze Thunderbirda, projektanci zrezygnowali ze wspomnień z lat 50. Deska rozdzielcza to sama nowoczesność. Białe zegary podkreślają sportowy styl. Tak samo jak centralna konsola, która jest oklejona aluminium. Ten materiał znajdziemy także w kilku innych miejscach kabiny. Reszta, czyli m.in. fotele i obicia drzwi, są wykonane ze skóry.
    Pod maską Thunderbirda zamontowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę napędową o pojemności 4 litrów i mocy 280 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 388 Nm. Tak mocny motor gwarantuje niezłe przyspieszenie, mimo że masa własna auta wynosi ponad 1 700 kg. Od 0 do 100 km/h Thunderbird przyspiesza w 7,6 s. Jednak prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 225 km/h. Moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni automatycznej.
    22 października 2004 roku Thunderbird obchodził 50-lecie powstania. Dla uświetnienia tego jubileuszu 5 listopada 2004 roku pokazana została jubileuszowa edycja nowego Thunderbirda.
    Elementami rozpoznawczymi auta jest nowy kształat chromowanego grilla (wzorowany na modelu z lat 1955-57) oraz wloty powietrza na masce i bokach pojazdu (identyczne miał model z 1961 roku).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz