W 1994 nastąpiła kolejna zdecydowana zmiana wyglądu. Nowy model,
którego premiera nastąpiła 9 grudnia 1993 oznaczony kodem "SN-95"
przedstawiał zupełnie nową jakość – swoim wyglądem nawiązywał do
starszych generacji Mustanga, na swoje miejsce powrócił galopujący koń
(w latach 80. był tam niebieski znaczek Forda). Nowy design zwrócił
uwagę na Mustanga i przywrócił mu popularność. Pełen obłych kształtów i
łagodnych zakrzywień, nowy Mustang bardzo się podobał. Moc silników
zwiększyła się do 215 koni mechanicznych (podstawowy model wyposażony
był w silnik V6 o pojemności 3,8 litra i mocy 150 KM). Również w roku
1994 powstał specjalny model Mustang Cobra Convertible. Posiadał
pięciolitrowy silnik V8 o mocy 240 koni mechanicznych. W tym samym roku
Mustang otrzymał prestiżowy tytuł Car of the Year od magazynu "Car and Driver".
W roku 1996 Mustang po raz kolejny przeszedł facelifting – atrapa
chłodnicy otrzymała nowy design, przypominający swym wyglądem plaster
miodu. Również tylne światła były ułożone pionowo, a nie poziomo jak w
modelach z lat 80. i pierwszej połowy lat 90. Pojawił się specjalny
model SVT Mustang Cobra z dużym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra i
mocy 305 koni. Rozmiar silnika wymusił nowy wygląd maski z
charakterystycznym wybrzuszonym wlotem powietrza. Podobnie jak w
dawniejszych latach, klienci mieli wciąż prawo wyboru za dopłatą
odpowiednich pakietów i akcesoriów do swojego samochodu, np. Preferred
Equipment Package w samochodach typu GT (w skład zestawu wchodziły m.in:
klimatyzacja, radio AM/FM, odtwarzacz kaset, ABS,
lampy przeciwmgielne, tylny spoiler, sportowe siedzenia). Rok 1998 był
zarazem ostatnim rokiem zaokrąglonych kształtów samochodów (ang. "Round
Body Mustang").
Lista modeli silników:
- 3.8L V6 150KM
- 4.6L V8 225KM
- 4.6L V8 305KM (Cobra)
- 5.0L V8 215KM
- 5.0L V8 240KM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz