W 2007 roku włoska firma Zagato przygotowała model upamiętniający markę
Diatto, która ostatni samochód wyprodukowała przed 85 laty. Na pomysł
stworzenia Diatto Ottovu wpadli dwaj kolekcjonerzy, którzy zlecili
Zagato wykonanie tego unikatowego auta.
Pod jego maską znajdzie się silnik 4,2 V8 Maserati, który wyposażono w dwie sprężarki.
W lipcu 2007 roku Zagato poinformował, że powstanie 99 egzemplarzy modelu oznaczonego jako GT Ottovu.
Silnik V8 o pojemności 4,6 l nie pochodzi już od Maserati. To
wspólne dzieło inżynierów Cosworth i Roush wyposażone jest w podwójny
wałek rozrządu w głowicy. Napędzany kompresorem typu Volumetric, Ottovu
osiąga 530 KM. Na życzenie będzie móżna zamówić wersję 650-konną.
Jednostkamoże współpracować z 6-biegową skrzynią manualną, lub 4-biegową
automatyczną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz