W 2006 roku włoska firma Faralli & Mazzanti zajmująca się
projektowaniem karoserii i restaurowaniem zabytkowych pojazdów,
zbudowała własny model o nazwie Antas V8 GT.
Aluminiowe nadwozie zaprojektowano w stylu coupe z lat 30. i
wykonano ręcznie. Przód pojazdu zdominowany jest przez duży chromowany
grill w kształcie serca. Szyku dodają dodatkowo małe reflektory. Antas
ma dzielone szyby przednią i tylną oraz wycieraczki z ramionami
zamontowanymi nad szybą. Do tylnej części karoserii przynitowano pionowe
skrzydło.
Wskaźniki osadzone są w tafli polerowanego metalu. Wysokiej jakości
skóra na siedzeniach i zagłówkach, monitor na środkowej konsoli
(przekazujący między innymi obraz z kamery umieszczonej z tyłu auta) i
chromowane elementy kokpitu. Przycisk do zapłonu silnika umieszczono w
małej konsoli znajdującej się w dachu.
Do napędu posłużył silnik z legendarnego Maserati. Osiem cylindrów
jest zaopatrywane w paliwo przez cztery dwugardzielowe gaźniki Webera. Z
4,7 l pojemności kierowca dysponuje mocą 310 KM. Od 0 do 100 km/h Antas
przyśpiesza w 5 s, i może rozpędzić się do 270 km/h. Antas V8 GT
napędzany jest na tylną oś poprzez 5-stopniową skrzynię biegów.
W 2007 roku na wystawie Top Marques w Monako Antas zaprezentował się
z nieznacznie zmienioną karoserią. Najbardziej dostrzegalnymi zmianami
są duże karbonowe skrzydło dociskowe z tyłu i nowe koła. Spółka Faralli
& Mazzanti zdecydowała się rozpocząć produkcję modelu Antas.
Ponieważ samochód budowany jest na zamówienie, klient może wziąć udział w
pierwszych pracach projektowych i zmienić niektóre elementy
stylistyczne, oraz zdecydować o kolorze nadwozia, tapicerce i
wyposażeniu auta. Klienci mogą zamontować dowoly silnik, o ile będzie
umożliwiał przeniesienie mocy na tylną oś.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz