Na marcowym salonie w Genewie w 2005 roku miała miejsce premiera nowego
modelu Alfa Romeo o nazwie Brera. Została ona oparta na przedstawionym w
2002 roku prototypie o tej samej nazwie, który został przygotowany
przez pracownię designerską Giorgetto Giugiaro.
Z przodu, trójkątna tarcza, która wbija się w dolny wlot powietrza,
otoczona jest z dwóch stron potrójnymi reflektorami soczewkowymi. Z tyłu
w Brerze odnajdziemy wąskie, podłużne lampy oraz dwie podwójne końcówki
układu wydechowego wkomponowane w zderzak.
Konsola jest lekko wychylona w stronę kierowcy, wykończona metalem i
ozdobiona okrągłymi wylotami układu nawiwu oraz trzema głęboko
osadzonymi zegarami. Wzkazówki zegarów startują z położenia na godzinie
szóstej.
Pojazd będzie oferowany z trzema silnikami: dwoma benzynowymi i
jednym wysokoprężnym. Podstawowa jednostka napędowa to 2,2-litrowy
silnik JTS, który posiada moc 185 KM. Pozwala na podróż z prędkością 222
km/h i na przyspieszenie do setki w 8,6 s. Wyżej w hierarchii stoi
turbodiesel (JTD) o pojemności 2,4 l, który generuje 200 KM mocy.
Natomiast najmocniejszy w ofercie będzie silnik V6 o pojemności 3,2 l,
który będzie miał 260 KM. Zmienne fazy rozrządu, zarówno zaworów
dolotowych jak i wydechowych, pozwala autu setkę osiągać w 6,8 s.
Prędkość maksymalna tej wersji wynosi 240 km/h. W tej wersji silnikowej
seryjnie montowany jest stały napęd na obie osie Q4. Zastosowano trzy
mechanizmy różnicowe, których działanie sprawia, że większy moment
obrotowy jest przenoszony zawsze na te koła, które w danej chwili mają
lepszą przyczepność. W normalnych warunkach system nieznacznie preferuje
oś tylną, przydzielając jej 57% napędu. Przeniesieniem napędu zajmie
się jedna z dwóch skrzyń biegów: automatyczna lub 6-stopniowa, manualna,
obie zapewne z możliwością zmiany sekwencyjnej.
Spider, który pojawił się w 2006 roku, jest dziełem współpracy Pininfarina z Centro Stile Alfa Romeo.
Bok auta jest "dynamiczny" dzięki przetłoczeniu, które biegnie przez
całą długość, natomiast "muskularne" nadkola wyrażają sportowe zacięcie
zachowując przy tym elegancję i lekkość. Ponadto, tył jest wizualnie
lżejszy dzięki "skrzydłom" oraz okrągłym kształtom bagażnika i zderzaka.
Dostępne są dwie wersje wyposażeniowe, klient może wybrać również
spośród dwóch silników benzynowych JTS (2.2 o mocy 185 KM i 3.2 V6 Q4 o
mocy 260 KM), połączonych z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma
przełożeniami. W wersji 3.2 V6 Spider wyposażony jest w stały napęd na
cztery koła z centralnym dyferencjałem typu torsen C.
W 2007 roku Alfa Romeo Brera doczekała sie modernizacji skrzyni
biegów. Nowa skrzynia na dostępna będzie z dotychczas stosowanymi
silnikami 1,9 JTDM, 3,2 V6 oraz z nowym nieco wzmocnionym 2,4 l JTDM. W
silniku 2,4 l JTDM podniesiono moc z 200 KM do 210 KM. Dzięki tym
zmianom Brera pierwszą „setkę” osiąga w 7,9 s.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz