sobota, 23 listopada 2013

Honda CR-Z

Kompaktowy hybrydowy samochód osobowy o nadwoziu coupé produkowany przez koncern Honda od 2010 roku.

Nadwozie i wnętrze

3-drzwiowe nadwozie Hondy CR-Z typu coupé charakteryzuje się dynamiczną linią. Stylizacją auto nawiązuje do modelu Honda CR-X. Odmiana przeznaczona na rynki państw europejskich wyposażona została w osiem diod LED pełniących rolę świateł do jazdy dziennej, które zamontowane są pod kloszem reflektorów w ich dolnej części. W wersji oferowanej w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych zamiast tylnego rzędu siedzeń umieszczono otwarte schowki na przedmioty podręczne.
Deska rozdzielcza wersji seryjnej stanowi rozwinięcie projektów studyjnych, wyposażona została w zestaw trójwymiarowych wskaźników o zmiennej kolorystyce podświetlenia z umieszczonym centralnie cyfrowym prędkościomierzem. Kolor podświetlenia uzależniony jest od wyboru jednego z trzech trybów jazdy: czerwone dla trybu Sport, niebiesko-zielone dla trybu Normal lub niebieskie dla trybu Econ .

Układ napędowy i jezdny

Do napędu pojazdu zastosowano silnik benzynowy w technologii VTEC o pojemności skokowej 1497 cm³, mocy maksymalnej 114 KM i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 10 kW (13,6 KM) i momencie obrotowym 78 Nm. Łączna moc obu jednostek napędowych wynosi 124 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 174 Nm. Napęd przekazywany jest na oś przednia poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. W 2012 roku auto przeszło facelifting. Układ napędowy pojazdu zwiększył moc do 137 KM i 190 Nm.
Zawieszenie przednie samochodu oparto na kolumnach MacPhersona z kutego aluminium oraz amortyzatorach gazowych. Podczas prac konstrukcyjnych nad układem kierowniczym i jezdnym wzorowano się na rozwiązaniach takich modeli jak Mini, Lotus Elise czy Volkswagen Scirocco w celu zapewnienia modelowi CR-Z jak najlepszych własności trakcyjnych
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz