Audi LeMans Quattro – prototyp dwudrzwiowego coupé z centralnie umieszczonym silnikiem V10 FSI BiTurbo przedstawionego na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie
w roku 2003. Podczas salonu samochodowego IAA 2003 miała miejsce
premiera Audi Le Mans Quattro, trzeciego w roku 2003 prototypu
stworzonego przez Audi. Model ten wyznaczył kierunek dalszego rozwoju stylistyki Audi.
Jest ono przykładem połączenia inspirującego designu z techniką, która
trzykrotnie doprowadziła Audi do triumfu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Opis Modelu
Prototyp nawiązuje stylistyką do konceptu Audi Nuvolari quattro
pokazanego podczas salonu w Genewie (2003). Le Mans mierzy tylko 4,37 m
długości, 1,25 m wysokości i 1,90 m szerokości. Rozstaw osi wynosi 2,65
m. Masę udało się ograniczyć do 1530 kg przez zastosowanie aluminiowej
ramy przestrzennej (ASF) i włókien węglowych. W konstrukcji karoserii zastosowano aluminium i włókno węglowe. We wnętrzu dominują: aluminium, kauczuk i skóra.
Dane techniczne
- Silnik 5.2 FSI BiTurbo
- Pojemność skokowa: 5204 cm³
- Moc maksymalna: 610 KM (449 kW) przy 6800 obr/min
- Maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 5800 obr/min
- Podwozie
- Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane/tarcze wentylowane
- ABS i ASR
- Wymiary i ciężary
- Rozstaw osi: 2651 mm
- Wymiary: 4371/1905/1250
- Ciężar własny: 1530 kg
- Pojemność bagażnika: 100 l
- Pojemność zbiornika paliwa: 75 l
- Osiągi
- Przyśpieszenie 0-100km/h: 3,7 s
- Przyśpieszenie 0-200km/h: 10,8 s
- Prędkość maksymalna: 345 km/h, ustawiono ogranicznik prędkości do 250 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz