niedziela, 24 listopada 2013

Audi LeMans Quattro

Audi LeMans Quattro – prototyp dwudrzwiowego coupé z centralnie umieszczonym silnikiem V10 FSI BiTurbo przedstawionego na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Podczas salonu samochodowego IAA 2003 miała miejsce premiera Audi Le Mans Quattro, trzeciego w roku 2003 prototypu stworzonego przez Audi. Model ten wyznaczył kierunek dalszego rozwoju stylistyki Audi. Jest ono przykładem połączenia inspirującego designu z techniką, która trzykrotnie doprowadziła Audi do triumfu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Opis Modelu

Prototyp nawiązuje stylistyką do konceptu Audi Nuvolari quattro pokazanego podczas salonu w Genewie (2003). Le Mans mierzy tylko 4,37 m długości, 1,25 m wysokości i 1,90 m szerokości. Rozstaw osi wynosi 2,65 m. Masę udało się ograniczyć do 1530 kg przez zastosowanie aluminiowej ramy przestrzennej (ASF) i włókien węglowych. W konstrukcji karoserii zastosowano aluminium i włókno węglowe. We wnętrzu dominują: aluminium, kauczuk i skóra.

Dane techniczne

  • Silnik 5.2 FSI BiTurbo
    • Pojemność skokowa: 5204 cm³
    • Moc maksymalna: 610 KM (449 kW) przy 6800 obr/min
    • Maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 5800 obr/min
  • Podwozie
    • Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane/tarcze wentylowane
    • ABS i ASR
  • Wymiary i ciężary
    • Rozstaw osi: 2651 mm
    • Wymiary: 4371/1905/1250
    • Ciężar własny: 1530 kg
    • Pojemność bagażnika: 100 l
    • Pojemność zbiornika paliwa: 75 l
  • Osiągi
    • Przyśpieszenie 0-100km/h: 3,7 s
    • Przyśpieszenie 0-200km/h: 10,8 s
    • Prędkość maksymalna: 345 km/h, ustawiono ogranicznik prędkości do 250 km/h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz