piątek, 30 sierpnia 2013

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia- sportowy model włoskiej marki Ferrari. Premiera odbyła się w dniu 15 września 2009 na Frankfurt Motor Show 2009.
Model ten jest następcą Ferrari F430. Nazwa modelu 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika – 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny.
Nowe ferrari może rozpędzić się do 325 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 13,7 l/100 km, a emisja CO2 - 320g/km.
W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. Silnik V8 o pojemności 4,5 l wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, atmosferyczną jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. 458 Speciale waży 1270 kg, czyli o 90 kg mniej niż standardowa wersja 458 Italia. Do 100 km/h przyspiesza w 3,0 s, a do 200 km/h w 9,1 s. To odpowiednio o 0,4 s i 1,3 s od 458 Italia. Na testowym torze Fiorano 458 Speciale osiąga czas 1 min i 23,5 s, czyli o 1,5 s lepszy od Italii.

Auto wyposażone jest w:
  • system kontroli trakcji F1-Trac
  • dyferencjał o ograniczonym uślizgu, z prawie 100% blokadą rozdziału mocy
  • węglowo-ceramiczne hamulce Brembo, które umożliwiają zatrzymanie auta jadącego z prędkością 100 km/h na dystansie 32,5 m (po puszczeniu pedału gazu następuje automatyczne zbliżenie klocków do tarczy zmniejszając tym samym czas od naciśnięcia pedału hamulca do zaciśnięcia się klocków)
  • położony centralnie z tyłu 8-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • jednostka ta rozwija moc 570 KM, osiąganą przy 9000 obr./min (127KM z 1 l pojemności, i moment 540 Nm przy 6000obr./min (80% wartości dostępne przy 3250 obr./ min)
  • do przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystywana będzie 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa firmy Getrag bezpośrednio stworzona do tego samochodu przez co charakteryzuje się bardziej sportową charakterystyką w stosunku do tradycyjnych skrzyń z dwoma sprzęgłami
  • reflektory z technologią LED
  • przednie wloty powietrza wyposażone w ruchome skrzydełka (technologia z F1, obecnie zakazana) zwiększające docisk w zależności od prędkości
  • muskularne błotniki z wlotem powietrza które eliminuje tworzenie się ciśnienia w nadkolach samochodu
  • okrągłe tylne światła LED
  • trzy umieszczone centralnie chromowane końcówki rur wydechowych nawiązujące do F-40

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz