niedziela, 16 sierpnia 2015

Rajd Niemiec 20.08.2015r

Baumholder, gdzie ćwiczą kierowcy czołgów, to miejsce bardzo popularne wśród kibiców, ale też okolica przerażająca kierowców, którzy muszą tam walczyć na zmiennej nawierzchni: od równego asfaltu, przez kostkę brukową, aż po popękany beton.
Największym zagrożeniem są jednak owiane złą sławą hinkelsteins, czyli betonowe głazy, które otaczając drogę na terenach wojskowych. Wyznaczają trasę dla czołgów, ale nie są zbyt przyjazne dla rajdówek. Szczególnie po bliższym kontakcie…
Liczący zaledwie 2,87 km sprint przez Arenę Panzerplatte rok temu okazał się prawdziwym hitem. W następny weekend zostanie on pokonany dwukrotnie w sobotni poranek. Po nim załogi wyjadą na liczący 45,61 km odcinek Baumholder, a następnie ponownie przejadą oba popołudniu, ale tym razem sprint tylko raz.
Bazą dziewiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA znów będzie Trewir, gdzie w czwartek wieczorem odbędzie się ceremonia startu. Rywalizacja liczyć będzie 21 odcinków o łącznej długości 374,43 km. Trasa prowadzi m.in. przez wąskie drogi wśród winnic Mozeli, wzgórza Eifel, boczne drogi regionu Saary i właśnie Baumholder. To regiony doskonale znane z poprzednich lat, ale załogi muszą uważać na drobne modyfikacje.
Piątek rozpocznie się w Sauertal niedaleko Luksemburga, ale załogi pokonają odcinek w odwrotnym kierunku względem ubiegłego roku. Kolejny będzie oes Waxweiler wśród wzgórz Eifel. Pierwszą pętlę zakończą dwa przejazdy przez winnice. Druga, popołudniowa pętla, wyglądać będzie identycznie.
Sobota to połączenie wszystkiego co ADAC Rallye Deutschland ma do zaoferowania: winnicy w regionie Saary niedaleko St Wendel i Panzerplatte, a wszystko to dwukrotnie.
Ostatni etap to okolice Trewiru i dwa przejazdy przez dwa oesy. Dzień zakończy Power Stage o nazwie Dhrontal, prowadzący wśród winnic. Najszybsi kierowcy mogą tam liczyć na dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej, a kibice na piękne widoki w okolicy Dhron.

Zanim zrobi się bardzo poważnie, wrc.com dzieli się kilkoma faktami i liczbami, pozwalając zajrzeć za kulisy pierwszej asfaltowej rundy sezonu 2015.
1,394,500 metrów - to dystans ADAC Rajdu Niemiec. Trasa składa się z 374,430 metrów odcinków
specjalnych, to o 48,410 więcej niż rok temu, oraz 1,020,070 metrów odcinków dojazdowych.
70,000 opasek zaciskowych zużyją ekipy montażowe, m.in. stawiając 7,700 znaków i tablic informacyjnych dla kibiców.
5,500 koszów na śmieci pozwoli utrzymać okolicę rajdu w czystości.
3,000 wolontariuszy pomoże w organizacji, w tym 2,000 marshalów z 18 regionalnych klubów ADAC w Niemczech.
Akredytacje na zawody otrzymało ponad 400 krajowych i międzynarodowych dziennikarzy.
325 kilometrów taśmy, 41 kilometrów elastycznych barier i 13 kilometrów metalowych barierek zapewni bezpieczeństwo kibicom.
49 stref kibiców pozwoli fanom śledzić rywalizację. Przy każdej znajduje się przynajmniej jeden parking.
12 kilometrów kabli i przewodów potrzebuje ekipa WRC TV aby zapewnić relację z rajdu. Sześć ton sprzętu telewizyjnego zostanie wykorzystane do przygotowania relacji telewizyjnej. Helikopter telewizyjny będzie w powietrzu przez wiele godzin.


źródło: wrc.com

1 komentarz: