sobota, 15 sierpnia 2015

Peugeot 206 WRC

Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 206. Używany był podczas Rajdowych Mistrzostw Świata 1999–2003 przez zespół Peugeot Sport, w sezonach 2000, 2001 i 2002 przyniósł Peugeotowi zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata Konstruktorów, zaś Marcus Grönholm wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata Kierowców w sezonach 2000 i 2002. Samochód zadebiutował podczas Rajdowych Mistrzostw Świata 1999 w Rajdzie Korsyki, jednak ani jeden z dwóch kierowców nie ukończył rajdu. W kolejnym, pierwszym pełnym sezonie Peugeot zdobył modelem 206 WRC Mistrzostwa Konstruktorów i Kierowców.


Silnik:
  • R4 XU9J4 2,0 l (1997 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Turbodoładowanie Garett/Allied Signal TR30R
  • Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Magneti-Marelli Step 9
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 85,0 × 88,0 mm
  • Stopień sprężania: 8,5:1
  • Moc maksymalna: 300 KM (221 kW) przy 5250 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 635 Nm od 4000 obr/min
Przeniesienie napędu:
  • Permanentny napęd na cztery koła
  • Rozdział mocy (tył/przód): 50/50
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna sekwencyjna, Peugeot X-Trac, trójtarczowe sprzęgło węglowe
  • Trzy dyferencjały aktywne
Pozostałe:
  • Podwozie: stalowe, konstrukcja samonośna
  • Hamulce przód: wentylowane hamulce tarczowe, zaciski 6-tłoczkowe, śr. tarcz 355 mm
  • Hamulce tył: wentylowane hamulce tarczowe, zaciski 4-tłoczkowe, śr. tarcz 300 mm
  • Hamulec pomocniczy: hydrauliczny
  • Zawieszenie przód: kolumny MacPhersona
  • Zawieszenie tył: wahacze wleczone

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz