czwartek, 7 czerwca 2018

Volvo S60 II


Volvo S60 II zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2010 roku.
Samochód zbudowany został na bazie opracowanej przez amerykański koncern motoryzacyjny Ford Motor Company we współpracy z Volvo płycie podłogowej EUCD, którą wykorzystano do budowy m.in. Forda Mondeo oraz Kuga, a także Volvo XC60 i bliźniaczego V60. Stylistycznie auto nawiązuje do zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2009 roku modelu S60 Concept.
W 2013 roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory, atrapa chłodnicy, maska silnika, zderzaki oraz alufelgi. W tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych
w Kantonie zaprezentowana została specjalnie przygotowana na rynek chiński przedłużona wersja S60 L. Auto otrzymało zwiększony o 8 cm rozstaw osi.
W kwietniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku zaprezentowana została wersja R-Design, która cechuje się bardziej agresywną stylizacją nadwozia oraz obniżonym, sportowym zawieszeniem. W czerwcu 2014 roku uruchomiona została produkcja limitowanej, najmocniejszej wersji pojazdu - S60 Polestar, która wyposażona została w sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 350 KM oraz napęd na cztery koła. W tym samym roku podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie zaprezentowana została wersja elektryczna pojazdu oznaczona symbolem PPHEV. Benzynowy silnik z rodziny Drive-E o mocy 238 KM wspomagany jest przez silnik elektryczny o mocy 68 KM.
W styczniu 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została uterenowiona wersja Cross Country. Prześwit pojazdu został zwiększony o 6,5 cm, a auto otrzymało napęd na cztery koła (w Europie dostępna także wersja przednionapędowa).

Wersje wyposażeniowe

  • Base
  • Kinetic
  • Momentum
  • Summum
  • Inscription
  • Dynamic Edition Kinetic
  • Dynamic Edition momentum
  • R-Design
  • Polestar
  • Cross Country
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. system City Safety, 6 poduszek powietrznych, system ABS z EBD i DSTC, system kontroli trakcji w zakręcie (CTC), RSC, HSA, elektryczny hamulec postojowy, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie i elektryczne sterowanie lusterek, radio CD, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację oraz komputer pokładowy, a także systemy SIPS i WHIPS, układ szybkiego nagrzewania wnętrza oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.
W zależności od wersji wyposażeniowej pojazdu auto opcjonalnie doposażyć można m.in. w dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu oraz parkowania, aktywne reflektory ksenonowe, tempomat lub adaptacyjny tempomat oraz skórzaną tapicerkę, LDW, RSI, system informowania o zmęczeniu kierowcy, system ostrzegania o zbyt małym odstępie od poprzedzającego pojazdu, system monitorowania martwego pola BLIS, elektrycznie regulowane okno dachowe, elektrycznie regulowane fotele, kamerę wspomagającą parkowanie tyłem, ogrzewanie parkingowe, podgrzewanie i wentylowanie siedzeń, podgrzewanie kierownicy oraz dyszy spryskiwaczy, 12-głośnikowy system audio Harman & Kardon z DVD oraz Bluetooth, system nawigacji satelitarnej, system Volvo On Call, a także radio cyfrowe DAB i tuner TV.

Silniki

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ silnika Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Przyspieszenie
0-100 km/h [s]
Prędkość
maks. [km/h]
Średnie zużycie
paliwa [l/100km]
Silniki benzynowe:
T3 Turbo 1600 R4 150/5700 240/1600 9,5 210 6,6
T4 Turbo 1600 R4 180/5700 240/1600 8,3 225 6,6
2.0 Turbo 1999 R4 240/5500 320/1750 7,3 230 7,9
T5 FWD Drive-E Turbo 1999 R4 245 350 b.d. b.d. b.d.
T5 AWD Turbo 2521 R5 254 360 b.d. b.d. b.d.
T5 FWD Turbo 2521 R5 254/1800 360/5400 7,4 230 8,1
T6 FWD Drive-E Turbo 2953 R6 306 400 b.d. b.d. b.d.
T6 AWD Turbo 2953 R6
304/5600 440/2100 6,1 250 9,9
T6 R-Design Turbo 2953 R6 329 474 b.d. b.d. b.d.
T6 Polestar Turbo 2953 R6 351 500 b.d. b.d. b.d.
Silniki wysokoprężne:
DRIVe Turbo 1600 R4 115/3600 270/1750 10,9 195 4,3
D3 Turbo 1984 R5 163/2900 400/2000 9,2 220 4,9
D5 Turbo 2400 R5 215/4000 440/1500 7,7 230 4,9

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz