piątek, 16 marca 2018

BMW M4 GTS

BMW M4 GTS dysponuje turbodoładowanym silnikiem o mocy 500 KM i momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Przypomnijmy, że podstawowe M4 rozwija 431 KM i 550 Nm. O tym, że "zwykła" odmiana kopie, przekonaliśmy się w ubiegłym roku, testując M4 Cabrio. Wersja GTS to jeszcze silniejsza maszyna. Może o tym świadczyć fakt, że pokonała Nürburgring w 7 minut i 28 sekund. To gigantyczna poprawa w stosunku do podstawowej odmiany. BMW udało się urwać 24 sekundy.
Poprawie naturalnie uległy osiągi M4. Podstawowa wersja rozwija 100 km/h w 4,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wyczynowa odmiana GTS osiąga 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest równa 305 km/h. Te wyniki wprowadzają M4 GTS do świata prawdziwych supersamochodów.

Znaczny zastrzyk mocy został uzyskany przez wtrysk wody. Mgiełka wodna jest wstrzykiwana w dolot, co powoduje jego ochłodzenie. Dzięki temu obniżana jest temperatura powietrza zasilającego mieszankę, a co za tym idzie redukuje się też objętość danej masy gazu. W efekcie do komory spalania trafia więcej tlenu, co czyni reakcję bardziej wydajną.
Naturalnie woda musi być uzupełniana. Należy tego dokonywać co 5 tankowań, jeśli jeździmy spokojnie i przy każdym tankowaniu, jeśli wyciskamy z M4 GTS ostatnie poty na torze.

Wpływ na poprawę osiągów miała także redukcja masy. BMW udało się ująć z M4 aż 80 kg. To między innymi efekt pozbycia się tylnej kanapy, zastosowania maski z włókna węglowego, tytanowego wydechu oraz podzespołów zawieszenia z lekkich stopów.
Nie da się ukryć, że zmianie uległ też wspomniany już wygląd. M4 GTS od zwykłego M4 odróżnia przede wszystkim duży tylny spojler oraz regulowany spliter. Nowością są tylne lampy wykonane w technice OLED. Auto dostało też nowe felgi obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 265/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu.

Źródło: www.autokult.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz