środa, 28 stycznia 2015

Citroën DS3

Model DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroëna DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji Citroëna C3. Koncepcyjna wersja modelu, nazwana Citroën DS Inside, została zaprezentowana w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami.
Wiosną 2014 roku DS3 został poddany liftingowi. W samochodzie pojawiły się nowatorskie światła przednie składające się reflektorów ksenonowych połączonych z diodami LED. Ponadto do oferty wprowadzono dwie niezwykle oszczędne jednostki wysokoprężne BlueHDI o mocy 100 i 120 KM, które średnio w cyklu pomiarowym zużywają odpowiednio 3 i 3,6 l oleju napędowego na 100 km.DS3 to klasyczyny hatchback, mogący pomieścić we wnętrzu 5 osób, bagażnik ma pojemność 285 litrów. Długość nadwozia wynosi niecałe 4 metry. W bocznej części przedniego zderzaka, mogą znajdować się diody LED, służące do jazdy dziennej. Dach jest stylistycznie i kolorystycznie odciętey od reszty nadwozia. Boczny, trójkątny słupek, przypomina płetwę rekina.

Personalizacja

Samochód może być polakierowany na jeden z 11 kolorów, dodatkowo można wybrać jeden z 4 kolorów dachu, który jednocześnie może być ozdobiony jednym z 4 motywów stylistycznych. Osobno można także wybrać lakierowanie lusterek bocznych. Felgi aluminiowe mogą być wybrane spośród 12 modeli, które kolorystycznie dopasowane są do koloru nadwozia lub dachu.
We wnętrzu oferowane są różne warianty stylistyczne listwy, która pokrywa część deski rozdzielczej, może być polakierowana na jeden z 8 kolorów. Występuje także 7 odmian stylizacyjnych dźwigni zmiany biegów. Dywaniki wyróżnione są taką samą fakturą, co dach. Fotele mogą być pokryte jedną z 8 odmian tapicerek, w tym trzech skórzanych.

Silniki i przeniesienie napędu

Samochód standardowo może być wyposażony w 3 silniki benzynowe oraz 3 warianty wysokoprężne. Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Dwa słabsze silniki benzynowe i słabsze silniki diesla wyposażone są w skrzynię 5-biegową, natomiast najmocniejsze wersje łączone są ze skrzynią 6-biegową. Ponadto silnik 1.6 VTi występuje także z automatyczną 4-biegową przekładnią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz