Powstało przy współpracy Volvo Car Corporation z Pininfariną. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano w Paryżu w 1996 roku, zaś wersję produkcyjną zaprezentowano podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie
w 1997 roku. Od samego początku cieszył się bardzo dobrym
zainteresowaniem dzięki nie tylko stylistyce i wykonania ale także
dzięki cenie która w porównaniu z konkurentami była bardzo atrakcyjna.
Volvo C70 I generacji bazowało na modelach S70 i V70 dzięki czemu było
dużo miejsca dla pasażerów.
Do napędu używano tylko benzynowych silników R5 , podstawową
jednostką napędową była 2.0 20V o mocy 180 KM i momencie obrotowym 220
Nm, która rozpędzała samochód do 100 km/h w 9,3 s, prędkość maksymalna
wynosiła 220 km/h. Druga jednostka to turbodołoadowane 2.0 20V o mocy
225 KM i momencie obrotowym 310 Nm i rozpędzała pojazd do 100 km/h w 7,9
s (man) i 8,2 s (aut) i maksymalnie osiągała 225 km/h (aut) i 235 km/h
(man). Kolejna jednostka to T5 o pojemności 2,3 l i dwóch wariantach
mocy, 239 i 245 KM moment obrotowy wynosił 330 Nm i rozpędzała w 7,2 i
7,5 s, prędkość maksymalna to 240 km/h. Pozostałe silniki to: 2.4, 2.5 i
2.5 turbo, moce to odpowiednio 200, 170 i 193 KM, przyspieszenie do 100
km/h w 8,5, 8,9 i 7,8 s i prędkość maksymalna 220, 215 i 230 km/h.
W wyposażeniu można było otrzymać m.in. klimatyzację, elektryczne szyb i lusterka, radio CD, komplet poduszek powietrznych, ABS, ESP czy też ASR, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią do 3 ustawień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz