sobota, 31 maja 2014
Jensen Interceptor
Jensen Interceptor jest samochodem klasy GT, który zastąpił w roku 1966 budzący kształtem kontrowersje model CV8,
miał taki samo podwozie jak jego poprzednik - stalowe, rurowe podwozie,
cztery hamulce tarczowe, podwójne wahacze z przodu i resory piórowe
plus drążek Panharda. Mimo że sam samochód podlegał modernizacjom w
latach 1969-70 to jednak firmie Jensen nie udało się utrzymać na rynku.
Model ten znalazł się w grze Gran Turismo
4. Jest to pierwszy samochód osobowy w historii motoryzacji z napędem
na 4 koła. Przed Audi (lata '80) i Subaru (lata '70), to właśnie Jensen
Interceptor FF zastosował stały napęd na obie osie. Cechował się
wyjątkowymi właściwościami jezdnymi wyprzedzając w tej kwestii o wiele
lat innych producentów. Paradoksalnie innowacyjność połączona z wysokimi
kosztami produkcji przełożyły się na marne wyniki sprzedaży i w
konsekwencji upadek firmy. Linia nadwozia wraz z charakterystyczną dużą
tylną szybą była najbardziej "nie na czasie". Po 40 latach Alfa Romeo
Brera podjęła podobną próbę "innego" nadwozia i również oferując bardzo
nowoczesny stały napęd na 4 koła nie została przejętą życzliwie przez
klientów. Obecnie Model Interceptor stał się obiektem pożądania wśród
kolekcjonerów.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz