sobota, 31 maja 2014

Jensen Interceptor

Jensen Interceptor jest samochodem klasy GT, który zastąpił w roku 1966 budzący kształtem kontrowersje model CV8, miał taki samo podwozie jak jego poprzednik - stalowe, rurowe podwozie, cztery hamulce tarczowe, podwójne wahacze z przodu i resory piórowe plus drążek Panharda. Mimo że sam samochód podlegał modernizacjom w latach 1969-70 to jednak firmie Jensen nie udało się utrzymać na rynku. Model ten znalazł się w grze Gran Turismo 4. Jest to pierwszy samochód osobowy w historii motoryzacji z napędem na 4 koła. Przed Audi (lata '80) i Subaru (lata '70), to właśnie Jensen Interceptor FF zastosował stały napęd na obie osie. Cechował się wyjątkowymi właściwościami jezdnymi wyprzedzając w tej kwestii o wiele lat innych producentów. Paradoksalnie innowacyjność połączona z wysokimi kosztami produkcji przełożyły się na marne wyniki sprzedaży i w konsekwencji upadek firmy. Linia nadwozia wraz z charakterystyczną dużą tylną szybą była najbardziej "nie na czasie". Po 40 latach Alfa Romeo Brera podjęła podobną próbę "innego" nadwozia i również oferując bardzo nowoczesny stały napęd na 4 koła nie została przejętą życzliwie przez klientów. Obecnie Model Interceptor stał się obiektem pożądania wśród kolekcjonerów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz