Inna równoznaczna nazwa (rzadko już spotykana) to silnik z niedzieloną komorą spalania.
W silnikach tych kształt denka tłoka jest dobrany dla uzyskania takiego zawirowania sprężonego powietrza, aby w możliwie krótkim czasie doszło do odparowania i samozapłonu wtryskiwanej dawki paliwa. Powstające gazy spalinowe działając na tłok oddają mu swoją energię (suw pracy) dając w efekcie pracę użyteczną. Silnik taki może pracować zarówno w obiegu (cyklu) dwusuwowym (rzadkość - wyłącznie silniki o dużej pojemności z cylindra i niskich obrotach pracy), jak i czterosuwowym.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim cechują się zaletami takimi jak:
- niskimi stratami cieplnymi
- niskim jednostkowym zużyciem paliwa
- możliwością uzyskania dużych mocy jednostkowych (po doładowaniu)
- łatwiejszym spełnieniem ostrych norm ekologicznych.
- "twarda" praca silnika (głośność)
- wolniejsza reakcja na "dodanie gazu"
- większymi wymaganiami w zakresie paliwa (liczba cetanowa)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz