czwartek, 23 stycznia 2014

DSG

DSG (ang: Direct Shift Gearbox, niem: Direkt-Schalt Getriebe) - przekładnia wprowadzona na rynek przez koncern Volkswagena. Jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów zastosowana po raz pierwszy w Golfie R32 jesienią 2003 roku. Później zastosowana w innych modelach marki, a także w modelach Skody i Seata. Obecnie oferowana w samochodach osobowych oraz dostawczych koncernu Volkswagen AG. W samochodach Audi skrzynia DSG oferowana jest pod nazwą S-tronic.

Zasada działania

Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia. Może pracować w trybie automatycznym (komfort i sport) oraz w trybie sekwencyjnym. Maksymalne osiągi i właściwości silnika pozwala wykorzystać tryb sportowy, mimo że zmiana biegu następuje automatycznie.


 Schemat DSG:
M: silnik
B: podwójne sprzęgło
C: wał główny
D: koła biegów parzystych
E: koła biegów nieparzystych
F: wał napędzany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz