wtorek, 17 maja 2016

System Start/Stop

W tradycyjnym rozwiązaniu, gdy samochód zatrzymuje się, obroty silnika spadają i osiągają poziom biegu jałowego, utrzymując jednostkę napędową w stanie uruchomionym. Gdyby wówczas zgasić silnik, możnaby zaoszczędzić paliwo, chociażby podczas postoju na światłach. Właśnie w tym celu powstał system Start/Stop.
 

System Start/Stop stawia specjalne wymagania wobec komponentów pojazdu:
  • rozrusznik musi być wzmocniony, aby zapewniał większą liczbę rozruchów
  • alternator w niektórych rozwiązaniach zapewnia odzysk energii
  • akumulator musi być odporny na pracę cykliczną, głębokie rozładowanie i szybkie doładowywanie
  • układ elektryczny musi być wyposażony w jednostkę zarządzającą energią elektryczną w pojeździe oraz układ stabilizacji napięcia
Bosch oferuje specjalnie wzmocnione i przystosowane komponenty: akumulatory, alternatory, rozruszniki, czujniki i sterowniki specjalnie dla systemu Start/Stop.


źródło: www.bosch-automotive.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz