W 2003 roku na rynek wszedł nowy model serii 5
o kodzie fabrycznym E60, jako następca wersji E39. Jego zawieszenie
składa się niemal wyłącznie z aluminiowych komponentów. W zawieszeniu
zastosowano stabilizatory różnej grubości, regulowane amortyzatory i
aktywny układ kierowniczy. Oprócz sedana BMW oferuje wersję Touring
(kombi). Paleta silnikowa została gruntownie odświeżona, paletę
modelową stanowią silniki benzynowe 520i, 523i, 525i, 530i, 540i, 550i
oraz diesle 520d, 525d, 530d, i 535d.
Dodatkowo od 2007 roku na rynek wyłącznie amerykański była produkowana wersja benzynowa podwójnie doładowana 535i.
Topowa wersja serii 5 to model M5
,
został on wyposażony w silnik V10 o pojemności 5,0 l. Jest to jeden z
najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na świecie. Przy M5
pracowało kilkuset wykwalifikowanych inżynierów pod okiem wieloletniego
pracownika działu Motorsport, a zarazem niegdyś kierowcy testowego -
prof. dr. hab. inż. Hansa Stermllicha.
W 2006 roku do BMW serii 5 dołączono opcjonalnie asystent kierowcy Nightvision
znany z BMW serii 7. Kamera na podczerwień rejestruje drogę i otoczenie
zanim oświetlą je reflektory i pokazuje je na ekranie umieszczonym w
kokpicie. Delikatny facelifting model serii 5 przeszedł w 2007 roku.
BMW E60/61 był produkowany z przeznaczeniem na dziewięć rynków:
chiński, europejski, egipski, indonezyjski, indyjski, malezyjski,
rosyjski, tajlandzki oraz amerykański.
Źródło: wikipedia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz