piątek, 6 czerwca 2014

Mercedes-Benz SLR McLaren

Mercedes-Benz SLR McLaren ("Sport, Leicht, Rennsport") - supersamochód marki Mercedes-Benz produkowany wspólnie z McLarenem w latach 2003 - 2008. Obie firmy ściśle współpracują w Formule 1, McLaren jest także w 40% własnością firmy Daimler AG. Jego produkcja odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii. Występuje jako coupé oraz roadster. Pojazd inspirowany był Mercedesem 300 SLR.
Samochód nie jest klasycznym przykładem auta supersportowego. Jest to kategoria Super GT. Wóz zajmuje jedenaste miejsce na liście najdroższych samochodów świata.
Pierwszy prototyp pojazdu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku. Wersja produkcyjna auta zadebiutowała 17 listopada 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Umieszczone wzdłużnie 5,4 l V8, dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa, poddany zabiegom oddziału sportowo-tuningowego Mercedesa - AMG
- uzyskał 626 KM przy 6500 obr/min i moment obrotowy 780 Nm przy 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG, samochód (według oficjalnych danych) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s., do 200 km/h w 10,6 s., a do 300 km/h w 28,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 337 km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty, Mercedesa 300 SL. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa. Wyloty powietrza także nawiązują do Mercedesa 300 SL, ponieważ znajdują się z boku i na masce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz